Monday 12 September 2011

'keep on riding'



This is one of the most innovative and fun advertising campaigns I have seen in a long time! Longchamp invites you to a tour through beautiful Paris on a little scooter in chase of the new Balzane bag and also features three fashion bloggers from around the world. This interactive video is a great example of how social media and traditional fashion brands can work together to create a unique experience for their customers. Paris is so beautiful and got the certain je ne sais quois many other cities are missing.

Wenn der liebe Gott sich im Himmel langweilt , dann öffnet er das Fenster und betrachtet die Boulevards von Paris. (Heinrich Heine)

Paris ist so unfassbar schön. Ich kann es kaum erwarten eines Tages wieder an der Seine zu stehen und französische Luft zu schnuppern. Longchamps jüngster Geniestreich lässt mich Paris allerdings noch mehr vermissen, da er einen täuschend echt auf eine Schnitzeljagd vom Montmatre bis zum Notre Damm schickt. Einfach wunderbar wie eine Marketingkampagne soviel Spaß machen kann, wenn sie interaktiv, einzigartig & wunderschön zu gleich ist.

Soapi

1 comment:

  1. Great advert. Shame about the bags. It just me that thinks they've been over saturated?

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Thanks for taking time & reading my post! I love hearing back from my readers, leave me a comment (:

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